ISKM31: OER

OER (Open Educational Resources) v českém prostředí označované jako otevřené vzdělávací zdroje. Jakou potencionální roli může mít ve společnosti? Důležitým aspektem otevřeného vzdělání je to, že umožňuje přístup k informačním vzdělávacím zdrojům všem bez rozdílu. Zdrojům jako jsou učebnice, vzdělávací videa, webové stránky obsahující výukový materiál nebo jiné vzdělávací materiály. Kromě toho, že poskytuje přístup ke vzdělání co nejvíce lidem, tak i podporuje rozvíjení zájmu o další učení. Může to být nejen cesta ke zlepšení výuky žáků ale také učitelů. Díky tomu je tento přístup čím dál více využíván.

Proč tedy nejsou všechny vzdělávací aktivity volně dostupné? Může to být určitá zastaralá přesvědčení o tom, jak má výuka vypadat. Příkladem může být neochota používat LibreOffice, který je dostupný komukoli. Namísto toho používají MS Office, protože jsou na to žáci zvyklí. Dalo by říct, že tím normalizují představu, že je normální platit za přístup k nástrojům, přestože máme k dispozici bezplatné varianty. Tvoření a správa OER však není zdarma a požaduje finanční výdaje. Zvolila bych asi nepřímou monetizaci, kdy uživatel není nucen nic platit, ale například jen shlédne reklamy, či svolí se sběrem jeho osobních dat. V případě sběru dat by se na to poté dalo navázat analýzou a zjistit tak jak se uživatelé na dané stránce chovají. Může nám to tak pomoci vylepšit stávající služby. Jako další možnost vidím v grantové podpoře od MŠMT.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s