ISKM31: Umíme česky a adaptabilní učení

Jak se mi pracovalo s aplikací a jejími mechanikami?

Co bych chtěla jako první vyzdvihnout je to, jak web pracuje s vizuální podobou. Hezky to usnadňuje orientaci na webu a podporuje to další zkoumání. Kromě češtiny je možné procvičovat angličtinu, matematiku, fakta, programování nebo němčinu. Dovedu si představit, že to dětem na základní i střední škole opravdu pomůže zlepšit se v daných kategoriích. Mě samotnou bavilo procvičit si zejména kategorii Umíme fakta (matiku jsem radši ani nerozklikla). Ale jako někoho, kdo na stránku přijde bez předchozího plánu procvičovat konkrétní témata či znalosti, jsem si přišla trochu ztracená. S čím mám začít? Přišla jsem na web o procvičování češtiny a tam je toho tolik co bych potřebovala procvičit. Jelikož jsem nerozhodný člověk, tak jsem jednoduše klikla na „Zkusím štěstí“. To mě katapultovalo do kategorie, kterou mi chvíli trvalo, než jsem ji rozpoznala. Asi 3x jsem takto skončila na lehké úrovni hádanek. Celkově se mi ale líbí rozmanitost kategorii a aktivit, které web nabízí. Student nemusí nutně začít psát diktát ale třeba zahrát si pexeso, zahrát si závod proti robotům nebo třeba opravovat vtipy.

Co bych zde změnila či zlepšila?

Jedna z věcí, co bych změnila, tak by byla možnost mít předdesignovanou studijní cestu, podobně jako u Duolinga a postupně se zlepšovat. Brala bych to jako dobrý start pro ty, kteří nevědí, co přesně si procvičit ale chtějí mít nějakou systematickou cestu procvičováním. Také možnost měnit obtížnost i konkrétního cvičení. Ve chvíli, kdy zjistím, že pro mě cvičení není dostatečnou výzvou, tak můžu ihned měnit obtížnost místo abych musela zpět na rozcestník. Co ale web má je možnost (ve formě emotikonu) přejít na lehčí obtížnost přímo u cvičení. Také má stránka omezení v podobě licence, kdy má student k dispozici jen omezený počet cvičení, které denně muže splnit. Ale nepřijde mi to jako zásadní překážka pro denní cvičení.

Výhody a nevýhody adaptabilního učení

Za základní výhody bych označila to, že se cvičení přizpůsobí potřebám studenta v tom, jaké znalosti potřebuje nejvíc procvičit. Díky tomu může student i procházet cvičení podle svého a nebýt ve stresu, že něco nestíhá. Ve chvíli, kdy má student k dispozici personalizovanou zpětnou vazbu, může získat větší sebevědomí a tím i motivaci k dalšímu učení.

Nevýhodou může být to, že student záměrně ignoruje cvičení, která mu nejdou. Musí si také sám najít to co chce procvičovat – cvičení totiž nijak nemusí navazovat na to, co se učí ve škole. Student může mít potíže porozumět vysvětlené látce, nemá prostor na to aby se ptal na to čemu nerozumí, oproti klasickému výkladu od učitele.

1 komentář: „ISKM31: Umíme česky a adaptabilní učení

  1. Michal Cerny píše:

    Dobrý den Anno, souhlasím s tím, že by se člověk mohl vyhýbat tomu, co mu nejde, protože z toho bude mít málo bodů. Možná i to je věc, kterou by ta cesta z Duolingo, tak jak ji navrhujete vyřešila. Máte Vy sama nějakou zkušenost s tou adaptabilitou?

    To se mi líbí

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s